nowe media? tylko u nas!

Mamy już siedem MOBILNYCH GIER, które rozegrać  można, nie tylko w przestrzeni miejskiej! Wszystkie odstępne przez aplikację ACTION TRACK.

Pobierz bezpłatną aplikację Action Track, zagraj we wszystkie  nasze gry! Zbieraj punkty i odbieraj nagrody! Kto okaże się lepszy? Wasze punkty są dla nas widoczne w systemie!

 

1. KRÓLOWA ŚNIEGU GO!powstała podczas zimowych Półkolonii z biblioteką, w lutym br. Fabuła gry opowiada historię bohaterów baśni – Gerdy i Kaja. Akcja książki osadzona jest w przestrzeni naszego miasta – park Wołowskiego Ośrodka Kultury.

2. W dniu 28 marca br. zakończyły się prace z projektowania RAJDU PO BIBLIOTECE. Początek gry w Dziale dla Dzieci i Młodzieży. Chcesz sprawdzić swoją wiedzą na temat naszej biblioteki lub ją wzbogacić ? Pobierz aplikację, zeskanuj kod i ruszaj w RAJD PO BIBLIOTECE! W wielu zakątkach naszej książnicy, czeka na Ciebie, łącznie 15 zadań!

3. NOCNE POSZUKIWANIE SKARBÓW – to rozbudowana wersja RAJDU PO BIBLIOTECE, stworzona na potrzeby akcji BIBLIOTEKA NOCĄ. Autorzy gry: pracownicy naszej biblioteki:)

4. 24 kwietnia br. zakończyły się prace z projektowania mobilnej gry miejskiej ALE KOSMOS! Od 15 marca br, czternastoosobowa grupa uczniów ze szkół średnich: Zespół Szkół Społecznych, Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika oraz Centrum Kształcenia i Zawodowego i Ustawicznego, pod okiem naszych bibliotekarek: Pani Kasi i Pani Karoliny udział wzięła w projekcie o tej samej nazwie. Więcej na temat projektu. Efekt? Fantastyczna, w sposób oryginalny, promująca miasto – gra miejska.

5. W czerwcu br. w jednej z naszych filii bibliotecznych,  w Pełczynie, z okazji obchodów Dnia Dziecka, powstała gra terenowa POZNAJ NIEZNANE! Poznaj nieznane to podróż po Półwyspie Apenińskim, jego geografii, zwyczajach, zabytkach itp… To sposób na edukację i „zwiedzanie” Włoch, przy wykorzystaniu nowych mediów.

6. DEMONICZNA WYPRAWA! Pod takim tytułem kryje się historia mitologii słowiańskiej, do powstania której  zainspirował nas utwór „Sobotnia Góra” Zenona Zmorskiego. Demoniczną wyprawę rozegrasz w parku Wołowskiego Ośrodka Kultury, jednak zanim tam dotrzesz, pierwsze zadania wykonać musisz na bibliotecznym tarasie! Twórcami gry są dzieci- uczestnicy trzeciego, letniego  turnusu Półkolonii z biblioteką. Przed Wami piętnaście fantastycznych legend, zadań i zagadek!  Zapraszamy do podróży w przeszłość!

7. W POGONI ZA JANEM II SZALONYM. Tematem przewodnim gry jest pościg za władającym wehikułem czasu Janem II Szalonym – ostatnim księciem głogowsko-żagańskim z dynastii piastowskiej. W fabule gry, niesforny książę podróżuje w czasie, chcąc negatywnie wpłynąć na historię Wołowa. Zadaniem uczestników gry jest schwytanie księcia i pozbawienie go wehikułu. Pościg rozgrywa się w przestrzeni miejskiej (start biblioteka), w kilku epokach historycznych. Gra dostępna również w formie tradycyjnej – turystyczna gra miejska. 

A może, masz pomysł na własną grę? Zbierz swoją ekipę, przyjdź do biblioteki i zacznij projektować !

Zobacz, jak to się zaczęło!

Półkolonie z ActionTrackiem

Pytacie nas często o warsztaty dla dzieci i młodzieży, podczas których projektuje się gry mobilne. 🎥 Poniżej możecie zobaczyć, jak takie zajęcia wyglądały w Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Wołowie. Podczas trzech dni półkolonii w bibliotece młodzi projektanci stworzyli rozgrywkę dla mieszkańców swojej miejscowości. 👏

Opublikowany przez Good Books Czwartek, 14 marca 2019